lørdag den 9. april 2011

Lidt for meget salam oelek blev reddet af efterfølgende Desperate Housewives :)

Advarsel! Salam Oelek er stærkt, og det er ikke noget, der skal puttes i maden i samme mængder som ketchup og andre sovser. Når der står en tsk i opskrifter, har jeg på fornemmelsen, at det bør respekteres. Da jeg lavede wok den anden dag, stod jeg og tænkte over, hvor meget salam oelek jeg mon skulle putte i, for det skulle jo også smage af noget. Jeg kunne huske, at jeg tidligere havde lavet opskrifter med "1 tsk", men alligevel tænkte jeg frisk - lad mig putte 1½ spsk i!! Uha, den ret gav svedeture samt efterfølgende yoghurt til dessert for at komme til at føle munden igen, der var blevet helt brændt.
iChoc - hvid chokolade med mango
Ellers var det en ganske god ret med kylling, hvidkål, gulerødder, porre, bønnespirer, soya og nudler, men næste gang er jeg lidt mere varsom med de stærke sager. Dog har jeg dristet mig til at tage resten med på madpakke i dag - det skal jo være lidt spænding i hverdagen :)

Heldigvis havde jeg en skøn onsdag aften med Desperate Housewives og den obligatoriske lille plade iChoc chokolade på 40 g, som jeg kan få til at vare en hel time, så jeg nyder den i fulde drag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar