lørdag den 17. september 2011

Rocker Rødbedesalat m. pærer og bær

En skøn "Rocker Rødbedesalat"
Ahme namme nam, jeg går lidt amok i rødbeder for tiden, for det er nu så hulens sundt, og jeg synes, det smager super godt. Det eneste, jeg faktisk ikke er til, er de klassiske syltede rødbeder. Man kan lave rødbeder på så mange forskellige måder, og det kan virkelig have en super smag sammen med andre gode ingredienser. Selvom man ikke er rødbedefan, så vil jeg virkelig anbefale den her salat alligevel. Prøv den! Pærer og bær giver en super god smag sammen med, og jeg vil faktisk anbefale, at man bruger frosne bær, fordi saften efter optøning nærmest virker som en slags dressing vendt rundt i salaten. :-)
Oprindeligt mener jeg, at jeg læste opskriften i Christian Bitz - Din Sundhed, som jeg engang lånte på biblioteket.

Ingredienser:
300 g. pærer
375 g. rødbeder
150 g. frosne bær
Evt. lidt mynteblade

Fremgangsmåde:
Kog rødbederne, indtil de er møre, dvs. indtil de glider af en kniv, når du stikker den i. Det er ca. 30 minutter. Hæld vandet fra og lad dem køle af.
Skær herefter både rødbeder og pærer i tern og bland det i en skål sammen med de optøede bær og saften herfra. Man kan bruge alle slags bær - jeg brugte hindbær, og det gav en virkelig skøn smag. Drys evt. lidt mynteblade henover.

Energiindhold: ca. 215 kJ pr. 100 g. (med hindbær)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar