onsdag den 17. oktober 2012

Paleo style - dag 2

Jeg lever i bedste velgående!

Det blev fra morgenstunden konkluderet, at det altså tager lidt længere tid at lave "paleomorgenmad" end at hælde en omgang yoghurt op og drysse med havregryn - i hvert fald i begyndelsen. Derfor fik jeg vældig travlt i går morges, da jeg havde lovet også at lave morgenmad til Jakob, fordi hans "paleofantasi" måske ikke rækker så langt som min endnu.

Morgenmaden stod på kanelomelet med banan og æble stegt på panden med lidt honning. Jeg fik desværre ikke taget et billede, men det smagte smadder godt.

  • Hemmeligheden bag var blot 3-4 æg til to personer piskes sammen med ½ tsk. kanel, som blev lavet til en omelet på panden. Banan og æble blev skåret ud i henholdsvis 1 cm. skiver og forholdsvis tynde både, hvorefter de blev stegt sammen med ca. ½ tsk. honning på panden, indtil de var let gyldne. Voila!
Vi skulle begge to have madpakke med, men der var ingen rester fra aftenen før, fordi vi havde spist hos Jakobs mor og far. Tiden var knap, og da den så plejer at stå på rugbrød med leverpostej, skulle fantasien igen i gang. Det var nu let nok, for vi tog bare nogle frosne grøntsager, hældte kogende vand over og smækkede det sammen med ½ dåse tun til mig og 1 dåse til Jakob. Ikke så kreativt, men det smagte faktisk rigtig fint. :-)

Aftensmaden blev derimod lidt mere kreativ og gennemtænkt, og den stod på paleopizza, som I får opskriften på i et andet indlæg. Alligevel skal I dog ikke snydes for et billede af den. :-)

Paleopizza med skinke, peberfrugt og champignon.

Status dag 2: tirsdag
Til trods for lidt stress over morgenmaden og en ikke så kreativ frokost, er dag 2 også gået fint. Der blev i løbet af dagen suppleret med nogle stykker frugt - uhm, æbler er helt fantastiske for tiden - og et enkelt hårdkogt æg om eftermiddagen, fordi vi skulle spise sen aftensmad.
Jeg synes, det er svært, hvad man skal spise til mellemmåltiderne, så den har mest stået på frugt, som dog også har været godt, men jeg kan mærke, at jeg skal passe på ikke at spise "for mange" æg, for så bliver jeg træt af det. 
OBS! Sig endelig til, hvis nogen af jer har gode forslag til andet end æg om morgenen, for det kunne jeg virkelig godt tænke mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar