torsdag den 18. oktober 2012

Paleo style - dag 3

Nu med mere kreativitet.

Bananomelet med honning og bær.
Hurra for denne morgenmad! Jeg har nu fundet ud af, at det virkelig er en god ide at mikse banan og æg, for sødmen fra bananen gør, så det faktisk ikke er æggesmagen, der er mest gennemtrængende, og det er lige mig. :-)

Bananomelet med honning og bær
1 banan
1-2 æg (alt efter sult og menneskestørrelse)
1 tsk. honning
Ca. 70 g. blandede frosne bær

Bananen moses og blandes med æggene og evt. lidt vand. Det hele vendes ud på en pande og steges. Det er ikke sikkert, omeletten bliver flot, for det er lidt svært at få til at hænge sammen, men så bliver det bare scrambled banana eggs. De frosne bær tøs op i mikroovnen og serveres sammen med bananomeletten, der også får lidt honning ud over sig.

Til frokost stod den på resterne af paleopizza sammen med en appelsin og en banan.
Aftensmaden bøde på denne rødbedesalat dog med æbler i stedet for pærer samt gode hakkebøffer.
Da jeg skulle se Desperate Housewives, blev jeg nødt til at lave lidt hygge, som i ægte paleo style kom til at bestå af en smoothie med frosne hindbær, banan og en spsk. af det tykke fra toppen af en dåse kokosmælk.

Status dag 3: onsdag
Jeg har været fint mæt i løbet af dagen, men jeg kan mærke, at jeg altså ikke kan gå fra morgenmad til frokost uden noget mad, så den må stå på lidt frugt om formiddagen.
Jeg var i fitnesscenteret for at løbe, og jeg må indrømme, at jeg var ret skuffet over mig selv, da jeg slet ikke følte, jeg kunne løbe lige så stærkt, som da jeg løb det samme program i sidste uge. Jeg ved ikke, om det har noget med kosten at gøre, (det mener Jakob), men det kan selvfølgelig også være alt muligt andet. Jeg kom dog til at tænke lidt mere over, at det virkelig er vigtigt, at jeg får nok energi igennem kosten, når jeg er på paleodiæt.
Om aftenen var vi begge to trætte rimelig tidligt. Status må derfor være, at det er gået fint, og jeg har faktisk ikke haft lyst til søde sager eller noget, jeg er dog blot blevet opmærksom på, at det er rimelig nævnt at få for  få kalorier, når jeg også træner meget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar