fredag den 19. oktober 2012

Paleo style - dag 4

Desværre en dag uden billeder af maden.

Jeg vidste , at der var rester til madpakken, så der var ikke så meget morgenstress. Morgenmaden blev til en omgang røræg med parmaskinke og rød peberfrugt. Det var lige mig i morges at få lidt grøntsager og kød sammen med æggene, så æg ikke var hovedingrediensen.

Frokosten bestod, som nævnt, af resterne fra aftensmaden, hvilket vil sige rødbedesalat og hakkebøffer. Om formiddagen var der blevet guffet et æble og en lille klase vindruer, og eftermiddagen bød også på æble og clementin.

Aftensmaden var laks med stegte jordskokker og løg samt spidskålsalat. Smadder lækkert forresten!

Status dag 4: torsdag
Alt i alt synes jeg faktisk, det har været en rigtig god dag, og jeg har hverken været sulten, træt eller haft ondt i hovedet. Jeg er begyndt at vænne mig mere til, at mellemmåltider består af grønne ting og sager, men jeg må nok indrømme, at jeg stadigvæk har på fornemmelsen, at jeg kommer til at savne skyr/græsk yoghurt til morgenmad. Jeg er og bliver mere et yoghurtmenneske end et æggemenneske, til trods for at scrambled eggs faktisk var et hit sammen med parmaskinke og peberfrugt til morgenmaden.
Dag 4 er klaret, og det er altså ret tydeligt på vægten, at jeg har holdt mig fra de søde sager og brød. (Måske lidt skræmmende meget på kun 3 dage).

2 kommentarer:

  1. Husk på, at meget er væske, da kulhydrater/glykogendepotet binder væske... Derfor vil du formentlig også opleve at stige i vægt når du går tilbage til almindelig kost - det har ikke noget at gøre med vægttab (på den positive eller negative side).
    Mht træning er der delte meninger om palæodiæten er god;http://politiken.dk/mad/madnyt/ECE1785908/stenalder-thomas-drop-mellemmaaltiderne-og-faa-raad-til-palaeo-mad/

    Pas på dig selv! Jeg håber ikke at du vil snyde dig selv for dit gode hjemmebagte brød alt for længe:)
    (Iøvrigt er jeg altså noget skeptisk overfor de dersens mode-diæter - men det selvfølgelig nok meget interessant at prøve dem).
    Kærligst
    Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Bare rolig, jeg skal nok passe på mig selv. Nu skulle det bare lige prøves, for det er lidt interessant at mærke det på egen krop. Jeg tror dog, jeg har fundet ud af, at ren paleokost efter de helt oprindelige principper ikke er mig i længden.
      Jeg ved heller ikke helt, om jeg synes, det er foreneligt med min løbetræning, for det må det ikke gå ud over. :-) Jeg er snart på vej ned for at løbe intervalløb, så det bliver lidt spændende, hvordan det går i dag.

      Slet