lørdag den 20. oktober 2012

Paleo style - dag 5



Med intervalløb og en tilfredshedsfølelse :-)


Endnu en dag blev overlevet med stenalderkost, og igen gik det faktisk rigtig fint. Det var en lang dag på universitetet fra 9-17, så jeg måtte få planlagt lidt mad, så jeg ikke endte med at gå helt død.
Til morgenmad lagde jeg derfor ud med et æg som røræg, to skiver parmaskinke og en peberfrugt stegt på panden. Det blev suppleret med en appelsin, og så var jeg uden problemer mæt indtil frokosttid.
Frokosten var en dåse tun i vand med 225 g. rødbedesalat. I løbet af eftermiddagen spiste jeg også en appelsin og en banan, og da jeg kom hjem, tog jeg også lidt ærter. Jeg skulle nemlig løbe intervalløb (ifølge mit løbeprogram), så jeg tænkte, at det nok var smart lige at få lidt mad inden, for aftensmaden blev rimelig sen.
Aftensmaden bestod af bagte rodfrugter i form af persillerod, rødbeder og gulerødder med hvidløg og masser af krydderier. Sammen med det fik vi kylling. Mmm..

Status dag 5: fredag
Hurraaa, træningen gik bare smadder godt, synes jeg. Jeg løb 1 minuts intervaller mellem 12,5 km/t og 15 km/t og til sidst pressede Jakob mig lige op på 17,5 km/t i 30 sekunder - hold da op, der kunne mine ben næsten ikke følge med!!
Jeg har været lidt bange for, om paleokosten gik ud over min træning, fordi jeg jo løber meget, og det er nemt at få for lidt kalorier, fordi maden bare mætter rigtig godt. Jeg blev dog ret glad efter træning, fordi det var gået godt, og jeg har også haft fint med energi i løbet af dagen.
Ja, og så har jeg heldigvis også været mæt hele tiden, når jeg har suppleret med frugt og grøntsager som mellemmåltider.
Hvad med trangen til sødt? Ja, den har faktisk ikke været der, synes jeg, og det er jo ret fantastisk. Om det er rent mentalt, fordi jeg har været så fokuseret på paleokosten, eller om det virkelig har været kosten, ved jeg ikke, men det er rart lige meget hvad.
Nu mangler jeg nu 2 dage, så har jeg gennemført første forsøg "Paleokost i en uge". :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar